Dupa cate spalari se duce un polish?

Raspuns simplu: Nu se duce.

Scriu acest articol pentru ca in ultima vreme, de cand a inceput sezonul de polish, primesc mereu aceasta intrebare: Cate spalari tine polish-ul?

Unul dintre principiile dupa care imi ghidez activitatea este acela ca un client educat, e un client bun si multumit. De aceea voi explica pe intelesul tuturor ce inseamna un polish, ce pasi presupune si de ce un polish auto facut la Mega Detailing Iasi nu se va „duce” dupa spalare.

Voi imparti acest articol in patru parti, dupa cum urmeaza:

  1. Inspectia
  2. Pregatirea masinii pentru polish
  3. Polish efectiv
  4. Protectie

Inspectia masinii se va face cu masina proaspat spalata, fie in atelier, fie la lumina soarelui. In aceasta etapa se vor identifica defectele lacului, zgarieturile adanci si ii setez asteptarile clientului. Niciodata nu am promis ceea ce nu pot livra. De asemenea, tot in aceasta etapa trebuie ca si clientul la randul sau sa-mi povesteasca putin despre masina, daca este daily driver sau masina de show si ce asteptari are de la mine, ca detailer. Pentru o masina de show, care trebuie sa fie oglinda, se poate munci chiar si o saptamana daca ne dorim rezultate apropiate de 100% perfectiune.

Pregatirea masinii pentru polish inseamna o spalare cu prespalare si eliminarea contaminantilor (tar, rasini, bitum) pentru ca suprafata care urmeaza sa fie polisata sa fie perfect curata. Eu personal folosesc spuma de prespalare Magifoam, solutie de curatat jantele Bilberry, sampon Sonax High Gloss si argila Bilt Hamber. Dupa decontaminare masina mai trece printr-o spalare doar cu spuma si apoi o degresare totala cu alcool izopropilic 50/50 cu apa distilata.

Polish. Fiecare element vopsit al masinii este compus din straturi: tabla (sau plastic), primer, vopsea (care da culoarea) si lacul. Eu ca detailer nu ma ating decat de ultimul strat, adica de lac. Prin polish, inlatur si nivelez stratul superior de lac, pentru a avea o suprafata cat mai dreapta, fara zgarieturi, urme de oxidare si imperfectiuni.

Eu NU fac polish mecanic, nu intotdeauna fac acel clasic „polish in 3 pasi” cu care se lauda spalatoriile auto. Imi folosesc simtul ratiunii si aleg mereu cea mai putin invaziva solutie, pentru ca nu intotdeauna este nevoie sa folosesc o pasta foarte abraziva de compounding. Folosesc doar solutii de la Menzerna, pentru ca s-au dovedit a fi eficiente, productive si pentru ca nu contin siliconi. De asemenea, folosesc o masina de polish orbitala, pentru a limita la maxim riscul aparitiei hologramelor sau al arderii lacului. Zgarieturile mai pronuntate (care totusi nu trec de lac) sunt corectate cu smirghel de 1500, 2000 si/sau 2500, in functie de situatie, pentru a fi sigur ca sunt inlaturate complet.

Ultimul pas, care este foarte important, este cel legat de protectia lacului dupa polish. Pentru acest capitol am scris un intreg articol pe care il puteti citi aici. In mare, la alegerea si bugetul clientului folosesc ceara, sealant sau protectie ceramica Nanolex.

Revenind la intrebarea din primul paragraf, sper ca v-ati dat seama de ce un polish facut la mine nu se va „duce” dupa spalare. Marea masa a celor care polisheaza ieftin acopera defectele cu ceara sau cu solutii pe baza de siliconi, pe cand eu le ELIMIN definitiv, dupa care folosesc produse de protectie.

Mai jos regasiti un video cu o lucrare hardcore, la care am muncit mult, iar rezultatele au fost pe masura:

Pentru programari, sugestii si reclamatii raspund cu drag la telefon 0743 652 846.

Caută