La inceputul lunii Iunie am participat la un curs intensiv de ingrijire si restaurare a elementelor de piele si plastic si tot atunci am obtinut certificarea Lederzentrum Germania prin partenerul lor zonal din Romania. De atunci ne-am jucat cu cateva volane si aripioare de scaun, iar in aceasta saptamana am avut de-a face cu un BMW F01 care prezenta atat decolorare cat si un transfer anterior de culoare albastra de pe un articol vestimentar.
In scurta experienta cu acest domeniu extraordinar de interesant am observat ca pregatirea suprafetelor si a vopselei este mult mai importanta decat procesul de vopsire in sine (care este relativ simplu raportat la rezultatul final). Astfel, in primul rand am preparat culoarea (BMW Dakota Oyster), care a avut nevoie de cateva modificari fata de retetarul standard. O diferenta chiar si de o nuanta poate transforma restaurarea intr-un esec, rezultand pierdere atat de timp, cat si de materie prima.
Prima operatiune efectuata efectiv pe piele a fost aceea de curatare temeinica, pentru a inlatura mizeria si pentru a fi siguri ca se potriveste culoarea anterior preparata. Dupa procesul de curatare a urmat inlaturarea petelor albastre cu o solutie speciala, care este extrem de eficienta. Acest transfer de culoare trebuie eliminat complet pentru ca, in timp, el se va ridica la suprafata vopselei aplicate daca nu este corect inlaturat. A urmat apoi pregatirea clasica pentru revopsire – smirgheluire, degresare si primer special.
Revopsirea s-a realizat in cinci straturi, iar pentru protectie s-a folosit Colourlock Leather Shield. Rezultatul este spectaculos, iar clientul – multumit!